Air AsiaX: Sitzkonfiguration London - Kuala Lumpur

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Exploris

Erfahrenes Mitglied
09.03.2009
2.849
56
MUC
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Spacious lie-flat seating in business class but denser accommodation in economy class are on the cards for passengers booking medium and long-haul Air AsiaX flights in the coming months.

The Malaysian budget carrier has begun retrofitting its eight-strong fleet of Airbus A330s and A340s with the new seating at a cost of US$10 million. The programme will be finished by June and will cover routes linking the Malaysian capital of Kuala Lumpur with destinations in Australia, India, Taiwan, mainland China and the UK (London Stansted).

Business class passengers will be in for a treat. Air AsiaX claims it is the first budget airline to offer premium passengers the space and comfort of a lie-flat seat. However the seats are not fully lie-flat as you would find with British Airways or Virgin Atlantic. When questioned by Business Traveller, Tim Claydon, commercial advisor for Air AsiaX admitted that “the seat is slightly angled, it’s not 180 degree flat.” There will be 12 business seats on the A330s with 18 on the A340s.

Exclusive: New Air AsiaX seating for London-KL route - Business Traveller
 

oweign

MUC Stammtischbruder
26.08.2009
2.792
2
xx
Economy passengers will find themselves accommodated nine across (3-3-3) on both the twin-engined A330 (where the legroom will be 31 ins) and the four-engined A340 (legroom 32 ins). Both plane types have the same cabin width. To the best of our knowledge, conventional carriers operate these plane types in an eight across (2-4-2) configuration.How will passengers feel about this denser layout in the back cabins?

Aber die Eco ist für einen 12 Std. KUL-London Flug schon etwas eng :mad:
 

Owflyer

Erfahrenes Mitglied
08.03.2009
1.727
4
DUS/MNL
Auf jeden Fall sieht die C ganz nett aus, und angesichts der Tatsache, dass die auch nett oW Tarife verkaufen, im Zweifelsfall auch mal einen Versuch wert.

Die 3-3-3 Bestuhlung finde ich gar nicht sooooo schlimm. Wenn es irgendwo eng wird, dann höchstens in den Gängen, wenn der galley Wagen durchkommt. Ansonsten wirds in so einer 3-er Gruppe auch nicht schlimmer als in einer 747. Abgesehen davon darf man nicht vergessen, dass es ein no frills carrier ist, der entsprechend gute Preise bei guter Verfügbarkeit bietet. Wems in Eco zu eng ist, der soll C bezahlen. Die C ist bezahlbar. Und wer erben auf den billigsten Deal setzt ist in deren Eco auch nicht soooo schlecht aufgehoben.
 

blizzman

Erfahrenes Mitglied
21.01.2010
352
0
BKK, ZRH
Kein IFE auch nicht vorne, dafür kann man Media Player mieten....

Die Sitzneigung in C sieht nicht toll aus. Wann hat zuletzt jemand bei der Lufthansa gesagt, dass "die C ganz nett aussieht"? :p (nur aus Prinzip, über Preise hab ich mir keine Gedanken gemacht)