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Folgender Sachverhalt:
Anfang Oktober zu zweit EK Flug LGA - DXB - HKG - BKK - DXB - LGA in F. DXB - HKG - BKK - DXB hätte alles A380 sein sollen. Beim Einchecken für DXB - HKG noch alles OK, dann Gate-Wechsel mit neuen Bordkarten und es erwartete uns eine 773 mit alter F. Der Sitz hatte dann zudem noch ein Problem mit der Massagefunktion (ging immer wieder von alleine an).
Beschwerde geschrieben - Antwort nach ca. 1 Monat (1 Emiratel ): Schade für euch. Equipment Changes kann immer passieren und die Crew hat kein Sitz-Problem ins Logbuch geschrieben.
Nochmal Beschwerde mit dem Hinweis, dass die Crew offensichtlich nicht richtig geschult war, wenn sie solche Probleme nicht weiter meldet. Auch nochmal darauf hingewiesen, dass EK die A380er-Strecken bewirbt.
Nach 1 weitern Emiratel (wie viel ist das eigentlich in Lufthansel?) noch keine Reaktion, deswegen nochmal eine Erinnerung geschickt.
Heute (nach weiteren 0,5 Emirateln) folgende Antwort:
Our Ref No: DXB/X/SE/xxxxxx/xxxxxxx
07 December 2011
Mr janfliegt
Email- janfliegt@feldhintermhaus.com
Dear Mr janfliegt,
Thank you for your email message of 25 November 2011.
I regret that you are unhappy with our response.
I am sorry to learn of your disappointment with the aircraft changes on your recent Emirates flights.
May I take this opportunity to reiterate that although we try to provide the aircraft specified in our time table (or specified to you at the time of issuance of your ticket) for your carriage, we cannot guarantee any particular aircraft will be used. We may on occasion need to change the aircraft, whether for operational, safety, security reasons or otherwise. We do not inform our passengers in advance of the aircraft change.
I also wish to inform you that Emirates do not differentiate fares according to aircraft type on a particular flight.
With regard to your disappointment with the difficulties you and janfliegt+1encountered with the seat mechanism on flight EK380, regrettably I am unable to find any report concerning your comments.
This is not to say that we have not considered your account of events or than an element of miscommunication has not occurred. Therefore exceptionally on this occasion, in recognition of your continued loyalty towards Emirates as Skywards Gold members, purely as a gesture of goodwill, without prejudice or admission of liability, I have credited your Skywards accounts with 10,000 miles each.
Thank you, once again for allowing me to respond.
Yours sincerely,
*ausländischer Name*
Customer Affairs
Anfang Oktober zu zweit EK Flug LGA - DXB - HKG - BKK - DXB - LGA in F. DXB - HKG - BKK - DXB hätte alles A380 sein sollen. Beim Einchecken für DXB - HKG noch alles OK, dann Gate-Wechsel mit neuen Bordkarten und es erwartete uns eine 773 mit alter F. Der Sitz hatte dann zudem noch ein Problem mit der Massagefunktion (ging immer wieder von alleine an).
Beschwerde geschrieben - Antwort nach ca. 1 Monat (1 Emiratel ): Schade für euch. Equipment Changes kann immer passieren und die Crew hat kein Sitz-Problem ins Logbuch geschrieben.
Nochmal Beschwerde mit dem Hinweis, dass die Crew offensichtlich nicht richtig geschult war, wenn sie solche Probleme nicht weiter meldet. Auch nochmal darauf hingewiesen, dass EK die A380er-Strecken bewirbt.
Nach 1 weitern Emiratel (wie viel ist das eigentlich in Lufthansel?) noch keine Reaktion, deswegen nochmal eine Erinnerung geschickt.
Heute (nach weiteren 0,5 Emirateln) folgende Antwort:
Our Ref No: DXB/X/SE/xxxxxx/xxxxxxx
07 December 2011
Mr janfliegt
Email- janfliegt@feldhintermhaus.com
Dear Mr janfliegt,
Thank you for your email message of 25 November 2011.
I regret that you are unhappy with our response.
I am sorry to learn of your disappointment with the aircraft changes on your recent Emirates flights.
May I take this opportunity to reiterate that although we try to provide the aircraft specified in our time table (or specified to you at the time of issuance of your ticket) for your carriage, we cannot guarantee any particular aircraft will be used. We may on occasion need to change the aircraft, whether for operational, safety, security reasons or otherwise. We do not inform our passengers in advance of the aircraft change.
I also wish to inform you that Emirates do not differentiate fares according to aircraft type on a particular flight.
With regard to your disappointment with the difficulties you and janfliegt+1encountered with the seat mechanism on flight EK380, regrettably I am unable to find any report concerning your comments.
This is not to say that we have not considered your account of events or than an element of miscommunication has not occurred. Therefore exceptionally on this occasion, in recognition of your continued loyalty towards Emirates as Skywards Gold members, purely as a gesture of goodwill, without prejudice or admission of liability, I have credited your Skywards accounts with 10,000 miles each.
Thank you, once again for allowing me to respond.
Yours sincerely,
*ausländischer Name*
Customer Affairs