Ich bin 2008 mit Kind und Kegel in SVO im internationalen Transit hängengeblieben, unser Weiterflug hatte 10 Stunden Verspätung (über Nacht). Am Vortag war allerdings schon unser Flug von HAJ nach SVO verspätet, so dass wir unseren Anschluss verpasst hätten. Ein kurzer Anruf bei Aeroflot in Hannover reichte, um uns auf den nächsten Tag umbuchen zu lassen; wir hatten die Wahl zwischen Hotel in Moskau oder eben auf den nächsten Tag umzubuchen.
Aerflot sagt, dass sie bei verpassten Anschlüssen folgendes tun:
If a flight has been interrupted due to the carrier’s fault, delayed or cancelled due to unfavourable weather conditions, or the route has been changed for technical or other reasons, Aeroflot provides the following services at the departure and intermediate sites:
-a special room for mothers with children younger than seven (due to the ongoing reconstruction of the Sheremetyevo-F(2) airport this service is currently unavailable);
-two phone calls or a fax/e-mail message if the flight is delayed for more than two hours (due to the ongoing reconstruction of the Sheremetyevo-F(2) airport the provision of the service is currently limited);
-refreshment beverages if the flight is delayed for more than two hours;
-hot meals if the flight is delayed for more than four hours and thereafter every six hours during the day and every eight hours during the night;
- hotel accommodation if a flight is delayed for more than eight hours during the day or more than six hours during the night;
-transportation by an airline vehicle from the airport to the hotel and back, if the hotel is provided by the airline without additional fees;
-luggage storage.
All of the services listed above are provided to passengers free of charge.
Das tun sie auch sicher irgendwie, allerdings nicht mit der Effizien einer LH/KL/BA etc. Die Serviceorientierung ist nicht hoch, aber irgendwie bekommt man, was da oben steht.
Kompensation gibt es keine, da Flug eines nicht EU-Carriers aus einem nicht-EU-Land.
Umbuchen tun sie wie jeder andere Carrier auch, siehe oben.
PS Wie wäre es mit einem Anruf im Call Center, um herauszufinden, ob der Flug wirklich gestrichen ist? +7 (495) 223-5555