AA: Neue 777-300ER bei American Airlines

ANZEIGE

wengli

Erfahrenes Mitglied
10.02.2010
2.390
3
GE
ANZEIGE
Folgende Meldung habe ich gerade erhalten. Gibt es nähere Infos ab wann diese auf LHR-JFK eingesetzt werden? Gibt es ggf schon Fotos der Kabine bzw vorab Entwürfe ?

MEET THE NEWEST MEMBER OF
OUR FLEET
Boeing 777-300ER Widebody Aircraft Arriving Soon
As we continue to focus on delivering a world-class travel experience for our customers, we are excited to share the latest plans for the Boeing 777-300ER widebody aircraft, which are scheduled for delivery beginning in 2012. London is dedicated as the first market for this aircraft with more markets to be announced.

From new cabin interiors and updated amenities, to more inflight entertainment options and seat comfort in every cabin - the new aircraft will offer you a new, state-of-of-the-art travel experience.

More Features
The new aircraft will come equipped with a three-class configuration and will showcase a number of special features, including:

Fully lie flat First and Business Class seating with aisle access from every seat
Specially designed Economy Class seating offering a higher recline pivot and an articulating seat bottom that provides more knee room and more comfort
International Wi-Fi capability
110 volt AC power outlets and USB jacks available at every seat
Up to 120 movies, and over 150 TV programs and 350 audio selections to choose from
Unique mood lighting and a dramatic archway and ceiling treatment to create a feeling of spaciousness
Increased fuel efficiency
More Premium Class Enhancements
In addition, customers flying in First and Business Class will be among the first to experience new luxuries including:

First Class seats that transform into a fully lie flat six-foot, eight-inch bed with drop-down armrests that allow for easier access and more sleeping space
Business Class fully lie flat seats that allow customers to adjust any component of the seat, including the seat back, head rest, and leg rest
Aisle access at every First and Business Class seat
A walk-up bar stocked with snacks and refreshments available for premium class customers – a first for any U.S. carrier
Bose® QuietComfort® 15 Acoustic Noise Cancelling® headsets for use inflight
To learn about other premium enhancements to your travel experience that help you to feel better and fly better, visit aa.com/flybetter.

More On Our Fleet Renewal Efforts
The new aircraft will also allow American to offer additional network flexibility in the near future and is in addition to American's other fleet orders and renewal efforts currently underway including:

10 Boeing 777-300ER widebody aircraft to be delivered in 2012 through 2013
Six 777-200 widebody aircraft scheduled for delivery in 2014 through 2016
42 state-of-the-art Boeing 787 Dreamliners expected to be delivered starting late 2014
We look forward to continuing to provide you updates on our fleet as well as Admirals Club® facility refurbishments, expanded mobile solutions and inflight entertainment, and productivity options.


Gruß
Wengli
 

phxsun

Erfahrenes Mitglied
02.01.2010
1.745
57
OWL
Die Bilder auf der AA FB Seite sehen ja auf den ersten Blick vielversprechend aus. An den Stromanschlüssen in Y könnten sich viele Gesellschaften in Bsp nehmen. Die C scheint aber nicht für Zusammenreisende ausgelegt zu sein, bei der Sitzanordnung ist eine Unterhaltung schwer möglich.
 

kkk

Erfahrenes Mitglied
03.11.2010
256
0
FRA
Die neue C sieht der von CX und auch der von US recht ähnlich was mal ein echter Vorschritt zum aktuellem Sitz ist.
 

wengli

Erfahrenes Mitglied
10.02.2010
2.390
3
GE
Weiß jemand für wann die Auslieferung geplant ist ? Es steht immer nur 2012 ...


Gruss
Wengli
 

hunter

Erfahrenes Mitglied
29.05.2009
585
3
CGN / MTY
Wenn die neue 777 die 767 ab FRA ersetzt, ist das wirklich ein Gewinn für FRA!!

Auslieferung geplant ab Ende 2012
 

CarstenS

Erfahrenes Mitglied
08.09.2012
3.445
4.036
Wenn ich den Thread mal aus der versenkung hole...

Ich bin jetzt mal die neue AA Business auf der Strecke JFK-LHR geflogen.

Der Sitz ist sehr, sehr aehnlich zu der neuen C, die auch bei CX auf einigen A330 und B773 schon im Einsatz ist - der Service variiert natuerlich etwas ;)

Ist das der gleiche Hersteller?
 

cruiseboy

Reguläres Mitglied
07.01.2012
32
0
Vielleicht kann mir einer der Fachleute folgende Frage beantworten:
Ich bin zuletzt mit Emirates in der 77W in Business geflogen.
Die Sitzanordnung war dort 2-3-2.
Jetzt habe ich einen Flug bei AA in der 77W gebucht und freue mich auf 1-2-1.
Die Sitze sind hier offensichtlich schräg angesetzt. Bekommt man dadurch auf einer vergleichbaren Fläche tatsächlich genauso viele Sitze unter, wie bei Emirates?
Wie sieht es im Vergleich zu den neuen schräg angesetzten Sitzen bei LH aus?
 

EdwinE

Aktives Mitglied
01.12.2009
197
0
Vielleicht kann mir einer der Fachleute folgende Frage beantworten:
Ich bin zuletzt mit Emirates in der 77W in Business geflogen.
Die Sitzanordnung war dort 2-3-2.
Jetzt habe ich einen Flug bei AA in der 77W gebucht und freue mich auf 1-2-1.
Die Sitze sind hier offensichtlich schräg angesetzt. Bekommt man dadurch auf einer vergleichbaren Fläche tatsächlich genauso viele Sitze unter, wie bei Emirates?
Wie sieht es im Vergleich zu den neuen schräg angesetzten Sitzen bei LH aus?
Das man damit genausoviele Sitze unterbekommt, würde ich bezweifeln - kann man vielleicht über die Anzahl der Plätze bei seatguru abschätzen.
Der Vergleich mit dem neuen Lufthansa-Sitz ist wie wenn Du Eco mit Biz vergleichst: Kein vergleich. Bei AA hast Du viel mehr platz, einen besseren Sitz, mehr Privatsphäre und größere Screens. Gefühlt würde ich das (fast) mit dem LH-First-Sitz vergleichen....