PD: Porter Airlines (Canada) Probleme

ANZEIGE

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
ANZEIGE
OTTAWA — Porter Airlines Inc., is one of a handful of air carriers — and the only large commercial airline — that has faced the threat of being grounded for failing to comply with Transport Canada's air safety rules, government statistics show.

But the company won't say what the issue was that led Transport Canada to issue the warning. Transport Canada is also being mum, raising questions about how much the flying public is entitled to know about an airline's record.

Air safety compliance rules threatened to ground Porter, stats show

• Like
Reaktionen: Ontario

Ontario

Erfahrenes Mitglied
16.06.2010
507
0
YYZ, urspruenglich FRA
Gut zu wissen - porter ist meine bevorzugte Fluggesellschaft fuer die Skigebiete an der Ostkueste - wartete gerade auf den naechsten 30% deal, um fuer die kommende Saison zu buchen.
Jetzt warte ich erstmal, was bei dieser Sache rauskommt. Klingt etwas beunruhigend.

capetonian

Parlour Talker
15.03.2010
3.827
8
CPT
Ich wuerde mich da nicht verrueckt machen lassen. Es handelt sich - laut einem anderen Artikel - um einen einzigen Zwischenfall, der in den letzten sechs Jahren vorgefallen ist; nicht einmal das genaue Datum wurde bekannt gegeben.

• Like
Reaktionen: Ontario

Pacificflyer

Erfahrenes Mitglied
30.10.2009
1.493
2
YYC | FKB
Gut zu wissen - porter ist meine bevorzugte Fluggesellschaft fuer die Skigebiete an der Ostkueste - wartete gerade auf den naechsten 30% deal, um fuer die kommende Saison zu buchen.
Jetzt warte ich erstmal, was bei dieser Sache rauskommt. Klingt etwas beunruhigend.

Weitere Strecken gehen in Dienst...

Canadian carrier Porter Airlines in Winter 2011/12 season is adding 2 additional new routes, with 2 weekly Toronto City – Burlington (Vermont) from 15DEC11 and up to 3 Daily Toronto City – Timmins route from 16JAN12.

Porter Airlines to Launch Toronto – Burlington VT & Timmins ON from Dec 2011/Jan 2012 | AIRLINE ROUTE