Sun Country: Minneapolis - London mit 737

ANZEIGE

Exploris

Erfahrenes Mitglied
09.03.2009
2.849
56
MUC
ANZEIGE
US low-cost carrier Sun Country Airlines has launched its first transatlantic service - an unusual Boeing 737-800 route connecting Minneapolis with London Stansted.

Flight SY47 departed Sun Country's Minneapolis base for London Stansted at 16:32 this afternoon local time. The flight, which is operating as a seasonal scheduled service, is due to land at Stansted at 8:10 local time tomorrow following a brief fuel stop in Gander.

The flight is made possible after Sun Country secured extended twin operations (ETOPS) certification from the FAA at the end of last year, opening up the possibility of flights to Europe and Hawaii. Sun Country so far has only committed to operating one transatlantic flight per week for the summer season but director of financial planning and analysis Rex Boutelle says the carrier will consider a more extensive transatlantic schedule depending on the outcome of the Stansted trial.

Sun Country launches unusual transatlantic service with 737-800

FlyingFreak

Erfahrener Praktikant
05.04.2009
4.462
3
Paris
Vielleicht regt dass ja Ryanair zum Nachdenken über eigene TATL-Dienste an?:D

Ich denke das in Zukunft mehr Langstrecken mit Flugzeugen, die bisher hauptsächlich für die Kurz- und Mittelstrecke benutzt worden sind, geflogen werden. Point-to-Point-Verbindungen sind halt attraktiver als an einem großen Hub umsteigen. Boeing bietet die neue 737-900 ja mit erweiterter Reichweite an.

ETOPS dürfte doch kein Problem sein, schließlich hat eine 737 genauso viele Triebwerke wie A330/B767/B777.

flysurfer

Gründungsmitglied
Teammitglied
06.03.2009
26.000
39
www.vielfliegertreff.de
Ich denke das in Zukunft mehr Langstrecken mit Flugzeugen, die bisher hauptsächlich für die Kurz- und Mittelstrecke benutzt worden sind, geflogen werden. Point-to-Point-Verbindungen sind halt attraktiver als an einem großen Hub umsteigen. Boeing bietet die neue 737-900 ja mit erweiterter Reichweite an.

Die 737 ist ausgesprochen lahm, und der Tankstop in Gander vermindert die Reisezeit auch nicht wirklich.

Starbucks

Mileage Run Purist
08.03.2009
4.548
6
MUC
STN-MSP-STN für 783 US$, wer bucht das ? Ich geb der Route diesen Sommer und danach hört man von diesem Blödsinn nichts mehr.