Wurde etwas abgebucht?Im November sind mein Dad und ich mit unseren M&M CCs zwar in Heathrow in die Tube gekommen, aber in der City dann nicht mehr raus, Lämpchen rot.
Auch im DLR kontrolliert worden. Leider auch die korrekte Karte sofort gezeigt. Wäre mal interessant, eine andere "nicht eingecheckte" Karte zu zeigen. Die Überprüfung ging doch SEHR schnell. Es gibt übrigens NFC-Karten die nicht funktionieren bei TfL. z.B. die Tchibo-Privat-Card die jetzt über die Targobank rausgegeben wird.
Falls es innerhalb der letzten 7 Tage stattfand, kannst du die Journey/Payment History online auch noch ohne vorherige Registrierung einsehen. https://contactless.tfl.gov.uk/ (falls es z.b. incomplete journeys sind)
..., schnell zur Sicherheit nochmal auschecken und ist wieder eingecheckt.
Wieso auch zweimal auschecken?![]()
Warum nun 2x20GBP abgebucht wurden erklärt sich mir auch nicht, denn laut dem Kontoauszug sollten es 1x8.9GBP und 1x8GBP sein. Hab TfL mal angeschrieben und um Klärung gebeten.
I’ve had a look at your journey on 6 May and I can confirm that you have been overcharges as a result of a double touch in at Kings Cross station.
The system has registered a tap in twice and this resulted in one incomplete journey and another complete journey. I can’t remove the first touch in, but I’m pleased to confirm that I have submitted a refund request to show you entering and exiting at Kings Cross. This should recalculate your daily charge and cap you at £6.50.
The refund amount will be calculated by our system overnight and, if approved, applied towards subsequent travel charges.
If you don’t use your contactless payment card to travel again in the near future, the refund amount will be credited back to your card account. You’ll be able to see the refund updates through your online account under the payments history tab.
Thanks again for contacting us. If there is anything else I can help you with, please reply to this email. Alternatively, you can speak to one of our Customer Service Advisers on 0343 222 1234, who will be happy to help.