Seit wann wird Afghanistan wieder regelmäßig überflogen ?

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oliver2002

Indernett Flyertalker
09.03.2009
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MUC
www.oliver2002.com
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For the purposes of this article, this is the highlight reel:
  • Adjacent FIRs manage the flow in and out of the Kabul FIR and apply 15 minute spacing.
  • Only some routes and levels are available.
  • The entire Kabul FIR is uncontrolled, with TIBA procedures in effect.
  • You can’t change speed or level once inside the Class G (except to avoid traffic or you have an emergency).
  • ICAO contingency procedures apply if you need to descend in a hurry.

1731573916519.jpeg

On July 5, the US FAA (slightly) amended its airspace warning for Afghanistan.
US operators are still permitted to overfly the OAKX/Kabul FIR at FL320 or above but they can now use airways P500/G500 in the far east of the airspace as low as FL300.
 

cas_de

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Luftikus

Megaposter
08.01.2010
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irdisch
Ich meine, man flog da Richtung Asien eigentlich "immer" rüber, sofern man nicht russischen Luftraum befliegen durfte, auch als noch richtig Krieg in Afghanistan war und westliche Truppen dort stationiert waren. Vermutlich war es damals viel besser überwacht und sicherer zu durchqueren.
 

Langstreckenpendler

Erfahrenes Mitglied
28.12.2021
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Und das interessiert Gruppierungen, die ein Zivilflugzeug runterholen wollen?
Und das soll dort welche Gruppierung sein?

Die Taliban in all ihren Fraktionen machen Staat auf Basis der Versprechens, dass wenn die aus sind das islamische Gesetz gilt und Frieden herrscht. Und man hofft auf Anerkennung und Cash-Flow - z.B. für Überflugrechte.
Wenn Du ISPK (die nun statt der an der Macht befindlichen Taliban im Auftrag des pakistanischen ISI den nördlichen Nachbarn destablisieren sollen) meinst: die kämpfen erstmal gegen die Taliban in einer Art Guerilla-Krieg, werden aber besser bezahlt, man stirbt dort schneller und die Aufstiegschancen sind dadurch besser.

Was aber der ISI weder den Taliban noch den ISPK gegeben hat sind Luftabwehrkomplexe.
Hätten sie es getan würden die Pakistanis nicht so leicht afghanisches Gebiet bombardieren.
 

anonimous

Erfahrenes Mitglied
20.02.2017
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Ich meine, man flog da Richtung Asien eigentlich "immer" rüber, sofern man nicht russischen Luftraum befliegen durfte, auch als noch richtig Krieg in Afghanistan war und westliche Truppen dort stationiert waren. Vermutlich war es damals viel besser überwacht und sicherer zu durchqueren.

Der Luftraum wurde früher von den Amerikanern überwacht. Die Flüge über Afghanistan können im Falle einer Notlandung schnell den Reiz verlieren.

>>Due to the current security situation in Afghanistan since the withdrawal of western military forces and the Taliban takeover of the country in August 2021, there is a continued possible threat to civil aviation resulting in a HIGH risk to operations at altitudes below FL 320.

Extremist non-state actor groups remain active and might sporadically target aviation facilities in multiple ways, including direct rocket or mortar attacks, indirect fire or suicide bombers.

Additionally, there is an aviation safety concern due to the absence or limited Air Traffic Service (ATS) capacities across the entire country.<<

 
Zuletzt bearbeitet:

oliver2002

Indernett Flyertalker
09.03.2009
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Geflogen wird nur am Tag und die gesamte FIR is wie ein See:

Unplanned Landings​

For traffic deciding to overfly the Kabul FIR, it is critical to have contingency plans in place for a diversion.
For most operators, this would be to consider a landing at an Afghan airport a last resort (akin to a ditching in oceanic airspace).
Enroute planning should include ETP considerations for the most fuel critical scenario so that aircraft have enough on board to remain airborne and clear Afghan airspace before landing.
As such, be aware of westward diversions into Iran (the OIIX/Tehran FIR). US operators are currently banned from entering at any level due to high risk of misidentification, anti-aircraft fire and unannounced military activity. France, Germany, Canada and the UK also hold similar warnings.
 
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imfromgermany

Erfahrenes Mitglied
02.10.2017
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Eine Frage an die Experten: welche Regeln gelten dann, wenn man im FIR Kabul einen plötzlichen Druckverlust erleidet und zwangsläufig auf niedere Flughöhen sinken muss, um das normale Atmen zu ermöglichen. Der Hindukush ist ja teils bis 7.000m hoch.
 
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