Weil es - wenn es denn mal klappt wie es soll - die erste hierzulande nutzbare Alternative zu Curve ist.
Warum tut Ihr Euch das an?
Es gibt auf dem Zahlkartenmarkt so viele Spielkonten, die ohne Probleme funktionieren.
Woher haben die denn deine Kartedaten, die sie belastet haben?234 GBP wurden bei mir belastet. Geld ist wieder da. Das harte ist: Ich stehe auf der Warteliste und habe keine Karte von denen.
Musste man bzw. hab ich bei der Registrierung angegeben um auf die Warteliste zu kommen.Woher haben die denn deine Kartedaten, die sie belastet haben?
Oh. Irgendwie bin ich immer froher, von denen erstmal die Finger gelassen zu haben. Mir war das schon suspekt, als ich aufgefordert wurde, in ein Google Forms zahlreiche persönliche Daten zu erfassen.Musste man bzw. hab ich bei der Registrierung angegeben um auf die Warteliste zu kommen.
Das finde ich sowieso irgendwie Banane. Ich soll da als Beta-Tester gewinnbringende 10 € für eine Karte bezahlen, die dann nicht mal nutzbar ist? Wenn ich was bezahle will ich auch was dafür haben. Dass es einige dennoch nicht abwarten könnten...Ich hatte die Anmeldung abgebrochen an der Stelle wo die Karte Geld kosten sollte. Dennoch bin ich bei dem Betrug dabei.
Hey there, Unfortunately, you have been affected by an attack on our servers on Tuesday, July 5th. In this attack, an external party was able to initiate transfers between 50 and 250 GBP to us, from cards stored in our system, which you may have seen in your bank statement. If the transaction went through, you have already been refunded. The most important things for you: No card data has been compromised. We don’t store card data ourselves. We are only able to initiate transactions from our server when you make a transaction with your VitraCard, which is exactly what happened. All transactions were refunded. We have already refunded all erroneous transactions. Unfortunately, it can take up to 3 days until your bank displays the refund. If you have suffered from exchange fee losses of any kind please contact us at support@vitracash.com so we can return that as well. We don’t know how much your bank charged you, but only how much we received from your cards. |
What happens next? - We are changing our server and hosting setup to prevent any similar attacks in the future and will turn our servers back on next week. Until then, you will not be able to log in to the VitraCard app. You may also have to re-add your cards in the VitraCard app. - We are switching our issuer and processor. This means that any VitraCard issued up until now will not work anymore. You will receive a new, working VitraCard in the coming weeks. We are deeply sorry for the inconvenience caused. We are doing our best to resolve this issue as fast as possible while making sure it will never happen again. If you have any questions, please contact us at support@vitracash.com You can find updates and FAQ to this topic on our community forum. Check out the thread here, where you can also ask any questions you might have: https://community.vitracash.com/t/updates-on-the-data-breach/1663 |
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