SINGAPORE — The outlook for the global aviation industry is improving as more countries begin rolling out mass immunization programs against Covid-19, AirAsia boss Tony Fernandes said Tuesday.
As one of Asia’s top budget airlines, AirAsia expects to resume flying to “a large part” of its routes by the end of 2021 but passenger capacity is not expected to return to pre-coronavirus pandemic levels until 2023, according to Fernandes.
“It’s been the toughest challenge,” he told CNBC’s “Squawk Box Asia,” as part of the network’s coverage of the Davos Agenda. “But I think the outlook’s getting better.”
“The most important thing is there’s a huge amount of demand out there and we just have to wait for borders to open and I think we’re one of the first kind of businesses that will recover, from an airline perspective, because we’re very strong in domestic and regional,” he said.
[FONT="]Tata Sons-owned AirAsia India is charting its future phase of growth, with the issues related to ownership now behind. It intends to add 10 new aircraft to its fleet, and has sounded off aircraft lessors for the same. These are over and above the three Airbus A320neo planes that it plans to induct by June next year as part of its fleet and network expansion.[/FONT]
[FONT="]Tata Sons believes there is a necessity to increase business in low-cost aviation, which has lent confidence to AirAsia India to chart its growth strategy. AirAsia India currently has 33 aircraft in its fleet[/FONT]
KUALA LUMPUR: AirAsia Group plans to expand its grocery delivery service airasia fresh to Penang and other regional markets in Asean, including Jakarta and Bangkok this year.Head of airasia fresh Maybel Chan said the company is looking at welcoming more reputable and trusted merchants to come on board and work with AirAsia to realise this expansion plan.
Meanwhile, AirAsia Group chief executive officer Tony Fernandes said the company aimed to help merchants to sustain their businesses in these uncertain times in view of the Covid-19 pandemic.Through airasia fresh, the company also intended to help create more job opportunities for those affected by the pandemic, he said.“We also have many AirAsia staff, such as cabin crew, pilots and others who have been re-purposed to be part of the Allstars Delivery Squad.
KUALA LUMPUR: AirAsia Group Bhd is recovering exceptionally well, with key operational metrics improving in December 2020 compared with September 2020.
There was a 31% increase of passengers carried by AirAsia Thailand (TAA), AirAsia Philippines (PAA) doubled the number of passengers it carried, and the number of passengers carried by AirAsia Indonesia (IAA) multiplied by a whopping 11 times.
“In December, IAA more than tripled its operating capacity compared with November to match demand recovery. Operations remained primarily domestic, running at a remarkable 93% of pre-Covid capacity in December,” the AirAsia statement said.
“The group is encouraged by the strong rebound in demand and expects IAA to fully recover to its pre-Covid domestic capacity in 1Q21,” it said.
Dass u.a. auch Air Asia ungerne schlechte Nachrichten verbreitet ist in Pandemie Zeiten verständlich.Das ist aber nur die halbe Wahrheit. Die Zahl der Fluggäste in Q1/21 liegt 90% unter Q1/20, die Kapazität im Markt liegt bei minus 88% gegenüber Q1/21. Air Asia hat in dem betreffenden Quartal gerade einmal 9% der ASK gegenüber dem Vorjahr angeboten.
In Malaysia waren es 73% Load Factor in Q1/21 (nicht 87%) - bei minus 94% bei den ASKs aber auch kein Wunder.
Es kommt ja auch immer an wie ein User hier eine Meldung postet...ohne Quelle die man nachlesen kann!Das ist aber nur die halbe Wahrheit. Die Zahl der Fluggäste in Q1/21 liegt 90% unter Q1/20, die Kapazität im Markt liegt bei minus 88% gegenüber Q1/21. Air Asia hat in dem betreffenden Quartal gerade einmal 9% der ASK gegenüber dem Vorjahr angeboten.
In Malaysia waren es 73% Load Factor in Q1/21 (nicht 87%) - bei minus 94% bei den ASKs aber auch kein Wunder.
Ich habe gestern mal wieder versucht, AirAsia Flüge für Februar zu finden.
Bei KUL-MLE-KUL war die bekannte Seite direkt von AirAsia.
Bei KBR-KUL oder KUL-DMK wurde ich auf die Seite "powered by kiwi.com" weiter geleitet.
Welche Bedeutung hat die kiwi-Seite für eine Buchung?
Ist kiwi.com als OTA zwischengeschaltet?
Anmelden kann ich mich auch nicht mehr.
Ist nicht sehr wichtig ,weil Malaysia noch "geschlossen" ist und weil die MH-Flüge durch die Bank günstiger sind und noch viel Zeit ist, aber dennoch, wer weiß was.
Anhang anzeigen 155060 Anhang anzeigen 155061
beides von der Starseite Airasia:
einmal wird weitergeleitet "kiwi"
(auch bei Eingabe DMK)
mal kommt die "echte" Seite
oder bin ich wirklich zur doof
Da sieht man, wie die Zeit vergeht.Kann ich so bestätigen: In einigen Fällen leitet AirAsia auf die kiwi.com-Whitelabel-Site um, nicht erst seit gestern, schon die Partnerschaft besteht schon seit min. 2 Jahren.
Ist offenbar dazu gedacht, dass man via AirAsia auch Umsteiger ab/zu anderen Airports buchen kann (dann via kiwi.com inkl. Umsteigeschutz), die AirAsia nicht selbst anfliegt. Hin und wieder kommt die Whitelabel-Site von kiwi.com ("flybeyond.airasia.com") aber auch dann, wenn man eine Route sucht, die AirAsia selbst bedient - ich konnte da aber noch Regelmässigkeit feststellen.
Ist wohl technisch nicht wirklich 100% ausgereift bzw. die IT von AirAsia hat irgendeinen blöden Bug (der schon seit > 1 Jahr existiert...).
Eigentlich sollte es so sein, dass die Weiterleitung zum Kiwi-Whitelabel nur dann erfolgt, wenn man einen Flug zum/ab einem Flughafen sucht, den AirAsia nicht selbst anfliegt.
KUALA LUMPUR (July 6): AirAsia Group Bhd announced that 21.48% of the budget airline’s issued shares were held by foreigners as at June 30, 2021, the first reported foreign shareholding rise to above 20% in the company since Dec 31, 2019.
AirAsia Group’s share price, which closed at RM1.71 on Dec 27, 2019, had fallen to 68 sen as of March 20, 2020 before rising to current levels of above 80 sen as Covid-19 vaccination progress generates investor optimism about the recovery of the tourism and aviation industries.
At 2.48pm today, AirAsia Group’s share price had risen four sen or 4.55% to 92 sen. The stock closed at 92.5 sen, giving it a market value of about RM3.52 billion.
Foreign shareholders of AirAsia Group as at April 30, 2021 included Credit Suisse, BNP Paribas and JP Morgan Securities plc, according to AirAsia Group’s latest annual report.
Credit Suisse and BNP Paribas' Singapore Branch owned 3.15% and 1.84% stakes in AirAsia Group respectively, while JP Morgan held 0.23%, according to AirAsia Group.