NokAir/ScootAir NEWS

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nello1985

Erfahrenes Mitglied
20.06.2015
3.153
1.493
TXL
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TXL brummt übrigens sehr gut für TR :)

Aber ab Berlin lässt sich doch keine Langstrecke wirtschaftlich betreiben.:blah:

Man muss halt nur mit den richtigen Zielen kommen bzw. am Zielort auch mit vernünftigen Umsteigeverbindungen.
 

aib

Erfahrenes Mitglied
18.01.2015
1.527
1.816
MZ
Also nur weil die Hütte voll ist bedeutet das nicht zwingend, dass die Route rentabel ist. Da muss man abwarten wie sich Buchungslage, Yields etc. entwickeln. Vor kurzem meinte der Scoot Chef ja auch, dass die Buchungen sehr gut seinen, der Yield sich aber verbessern müsste. Ich würde es Berlin wünschen, dass die Route sich etabliert auch wenn sie für mich mangels C keine Alternative wäre.
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
Anfüttern ist normal!
Wenn die Mühlen voll sind lässt sich Schritt für Schritt der Yield erhöhen.
TXL ist def deutlich besser yieldtechnisch als ATH! Da wurde die erste Zeit die Biz zb auch verramscht, bei TXL nix von zu sehen.
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
NokScoot

NokScoot in recent schedule update closed reservation for its planned 2[SUP]nd[/SUP] daily Bangkok Don Mueang – Taipei Taoyuan route, previously scheduled to commence on 16SEP18. In addition, the airline is delaying planned Boeing 737-800 service introduction, also originally scheduled from the same date to Taipei.

From 16SEP18 to 27OCT18, the airline will continue to serve Taipei 7 weekly with Boeing 777.

XW182 DMK0020 – 0510TPE 772 256
XW182 DMK0215 – 0710TPE 772 x256

XW181 TPE0620 – 0855DMK 772 256
XW181 TPE0940 – 1215DMK 772 x256

Quelle: Airlineroute
 

BKKSteffen

Erfahrenes Mitglied
28.04.2016
1.825
62
TXL/BKK/FNC
Mit 9V-OJH ist nunmehr der 8. Dreamliner 787-9 bei Scoot gelandet.
Zusammen mit den 787-8 also 18 Dreamies jetzt.
Sollen da noch mehr kommen?
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
2 weitere 900er sind noch vorgesehen, also jeweils 10 dann.
Alles weitere wird man dann sehen. Bestellt seitens SQ sind dann noch die 1000er. Aktuell fehlt es bei Scoot aber noch an der Profitabilität.
 
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HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
[h=2]Scoot raises fares due to rising jet fuel costs[/h]03-Aug-2018
Scoot confirmed plans to raise fares by SGD5 to SGD30 (USD3.7 to USD22) due to rising jet fuel costs (Reuters/The Straights Times/The Star, effective 01-Sep-2018). Scoot said: "With fuel comprising on average 32 per cent of Scoot's total operating costs, the rise in jet fuel prices has pushed up Scoot's fuel expenditure by 31 per cent year on year". The airline confirmed it is exploring ways to reduce costs, including by reducing fuel usage, reviewing supplier contracts and increasing productivity.

Quelle: capa

:censored: Als LCC einen Treibstoffzuschlag zu nehmen...kein gutes Zeichen!
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
Halbjahreszahlen Nok Air

Umsatz: 241,2 Mio USD +2,6%
Verlust 24,4 Mio USD ( 27,2 Mio USD in 1H 2017 )

Im April wurde eine weitere 737-800 an den Leasinggeber zurückgegeben. Es verbleiben 17 in der Flotte.
So richtig besser werden die Zahlen leider nicht.
 
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HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
Nokscoot

NokScoot in winter 2018/19 season is launching new scheduled service to Japan, operating Bangkok Don Mueang – Osaka Kansai service. From 28OCT18, Boeing 777 will operate this route 4 times a week.

XW112 DMK2350 – 0710+1KIX 777 x246
XW111 KIX0830 – 1245DMK 777 x357

NokScoot last week opened reservation for Bangkok Don Mueang – Taipei Tayoaun service for winter 2018/19 season, effective from 28OCT18. In the initial filing, the airline plans to operate 5 weekly flights, instead of 7. Boeing 777 operates this route.

XW182 DMK0030 – 0505TPE 772 25
XW182 DMK0225 – 0705TPE 772 137

XW181 TPE0605 – 0855DMK 772 25
XW181 TPE0910 – 1200DMK 772 137

Quelle: airlineroute
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
Nokair Zahlen Q3

Umsatz: 130 Mill USD -7,5%
Net profit: -46 Mill USD
Pax: 1,95 Mill -0,5%
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
Nokair

Eigenkapital ist aufgrund der Verluste bedrohlich gesunken..also legt man mal wieder einen Restrukturierungsplan auf:

Nok Air reported (28-Nov-2018) the following details in response to its shareholders' equity being less than 50% of paid up capital for 3Q2018:


  • Causes:
    • External factors:
      • Increase in jet fuel price;
      • Decrease in Chinese tourist arrivals due to the boat accident in Phuket;
      • "Price war" in the aviation industry;
      • Fluctuation of the US dollar;
    • Internal factors:
      • Efficiency of aircraft utilisation;
      • Cost efficiency;
  • Solutions:
    • Revenue improvement:
      • Adjust products to offer more choice;
      • Arrange business partners (co-branding) in addition to airline partners;
      • Increase ancillary revenue, including cargo revenue;
      • Codeshare with strategic airline partners, including NokScoot;
      • Diversify charter operations to countries such as India;
    • Cost reduction:
      • Remodelling of ground handling;
      • Maintenance cost reduction;
      • Fuel management through flight plan optimisation and use of performance tools;
      • Fleet management by phasing out old aircraft and introducing new aircraft with lower operating costs and long haul capability;
      • Increase aircraft utilisation from 7.9 to 10.3 hours per day by adding night time and longer haul international services;
      • Improve services to "regain passengers' confidence".

Quelle: capa
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
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NokScoot

NokScoot has incurred more than THB2.2 billion (USD67 million) in losses since operations began in early 2015. NokScoot generated slightly more than THB15.1 billion (USD460 million) in revenues over the same period (1Q2015 to 2Q2018), resulting in a negative 15% margin.


NokScoot’s performance improved significantly in 2017 as it incurred a THB47 million loss compared to a THB612 million loss in 2016 and a THB1.223 million loss in 2015. However, NokScoot’s losses have again widened this year – the airline incurred a loss of THB319 million in 1H2018, compared to a loss of THB118 million in 1H2017.

Immerhin gibt es von denen Zahlen ( weil "Mama" NOK an der Börse ist ).
Mich würden mal die Zahlen von Thai Lion interessieren...aber die gesamte Lion Group veröffentlicht keine Finanzkennzahlen...
 

Langstrecke

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31.08.2013
10.248
8.893
LEJ
NokScoot



Immerhin gibt es von denen Zahlen ( weil "Mama" NOK an der Börse ist ).
Mich würden mal die Zahlen von Thai Lion interessieren...aber die gesamte Lion Group veröffentlicht keine Finanzkennzahlen...

So lange sie fliegen und alle Rechnungen bezahlt sind, sollte das niemanden interessieren. Und wenn der Ofen aus ist, bleiben sie am Boden.
Welches Interesse besteht hier. Niemand gibt seinen Kontostand freiwillig weiter, du auch nicht.
Selbst mit schlechtesten Zahlen kann eine Fluggesellschaft lange fliegen (siehe AB) und bei Swiss wollte es seinerzeit keinem wahrhaben.
 
Zuletzt bearbeitet:

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
1.556
Na ich bin auch keine Airline die sich im Wettbewerb befindet ;-).
Trotzdem dürfen mich doch die Zahlen interessieren oder?

Der Fall ist halt, das sowohl Malaysia als auch Thailand eine Airline durch die Gegend fliegen lassen, welche bisher einzig die heimischen Airlines schwächt und aufgrund von Dumping scheinbar jeweils meilenweit davon entfernt sind mal schwarze Zahlen zu schreiben...anders als eine FR oder Wizz in Europa.
 
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HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
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Scoot

Halbjahreszahlen:


Scoot recorded an operating loss of $10 million, a deterioration of $15 million year

-on-year. Revenue increased $139 million (+19.2%), as passenger traffic grew 19.4%. Unit revenue rose 2.1%. However,

expenditure surged $154 million (+21.4%), mainly from higher netfuel cost (+$80 million) and ex-fuel

costs from a larger fleet and an expanded operation (capacity rose 16.3%), which outpaced revenue growth. Passenger load factor increased 2.2 percentage points to 86.4%.
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
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Scoot in summer 2019 season plans to increase service to Greece, which sees the addition of 5[SUP]th[/SUP] weekly Singapore – Athens flight. The 5[SUP]th[/SUP] weekly flight is scheduled from 21JUN19 to 19SEP19, on board Boeing 787-8 aircraft

TR712 SIN0235 – 0905ATH 788 x13
TR713 ATH1130 – 0335+1SIN 788 x13

quelle: airlineroute
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
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Nokair braucht mal wieder frisches Geld, Mama Thai ( selbst mit Verlusten ohne Ende ) gibt es und ab jetzt wird, wieder einmal, bestimmt alles besser :D

Nok Air confident rights issue will achieve capital increase target

THAI president Sumeth Damrongchaitham said the flagship airline had no financial problem and the meeting yesterday considered the worthiness of Nok Air’s business operations before making the decision to subscribe to the rights issue.

Nok Air will push its plan to cut expenses, boost income and restructure its organisation, said Prawet. He said that after this capital increase, Nok Air’s operations would improve and it would stop making losses by the end of this year before building stability and sustainable growth.

:cool:
 

HLX4U

Erfahrenes Mitglied
05.03.2012
3.176
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Aus dem Quartalsbericht von SQ ( Okt bis Dez ):

Group net profit declined $105 million (-27.0%) to $284 million, as the weaker operating profit was exacerbated by share of losses of the Group’s joint ventures (-$28 million), in particular NokScoot, which saw its results being adversely impacted by the rise in fuel prices and intense competition.

Also ca 18 Mill Euro Verlust in einer für Thailand starken Jahreszeit. Ich glaube das ist auch das erste Mal das SQ NokScoot in ihrem Bericht erwähnt...

Scoot operativ
Okt-Dez 0,7 Mill Euro Gewinn
Apr-Dez 5,8 Mill Euro Verlust