Ich habe momentan keine Zeit, um dies weiter auszuführen, hatte das Problem aber kürzlich mit Hyatt aussortieren können. Kurz gefasst war die pauschale Ablehung aller Seiten, die irgendeine Mitgliedschaft anbieten, nicht mit den bestehenden BRG AGB vereinbar.
Bei Problemen mit Seiten wie hoteltravel bitte einfach auf die untenstehende Regelung verweisen. Es folgen die offizielle Hyatt Antwort und die öffentliche Bestätigung von Dana Mowrey (dana.mowrey@hyatt.com), die für das BRG Prozedere maßgeblich verantwortlich ist:
---
"Dear nachtmeister,
[...]
I have reviewed your email with my superiors and they have stated that we will not deny Best Rate Guarantees based on membership, if the membership is free of charge.
Any sites that require you to pay for a membership or that can not access the rates without said membership will still continue to be denied.
[...]
I hope this helps. If you have any further questions please feel free to contact me directly.
Best Regards,
XXX
900 Skyline Dr, STE 100, Marion IL 62959
United States
---
If the membership on the third party site is free, and to view the rates, you do not have to log in to the site, we will honor the Best Rate Guarantee. If you should have any issues with the BRG associate, please feel free to reference my name, or contact me directly.
Please note that the Terms and Conditions of the Best Rate Guarantee program are subject to change, but if that should happen, I will certainly let you know as soon as I do.
Happy and safe travels,
Dana Mowrey
__________________
Gold Passport Concierge"