Here I just the know fact and only my opinion about the Crash. There are many questions that could not be answered at this point so we need more data and inv...
www.youtube.com
Das Video ging hier wohl bislang etwas unter (da nach Travlr's Posting immer noch Dinge gefragt wurden, die im Video besprochen werden).
Eine recht fundierte Analyse in der kurzen Zeit.
Es wird auch über mögliche
Hydraulik-Ausfälle gesprochen und ob da am Ende wirklich ein so
massives Hindernis stehen muss ...
Das Video ist schon heftig. Aber ein doppelter Vogelschlag ist schon ein riesiges Pech
Quelle für "
doppelt"? Auf den bisher bekannten Videos ist nur ein Flare am rechten Motor zu sehen.
Ob es links auch erwischt hat, ist bislang Spekulation ... (oder ich habe auch eine Quelle übersehen)
...
2h später ... hab ich selbst was gefunden.
Geoffrey Thomas berichtet hier von offenbar mehreren (3) Bird-Impacts, die vom Boden "bestätigt" wurden.
Geoffrey Thomas was interviewed three times on Sunday 29th by CNN about the tragic #Jejuairlines crash. This is the third of the interviews.
www.youtube.com
Möglicher Ablauf zusammengefasst:
!Tower warning due to bird-activity!
next 6-7 minutes:
-> Birdstrike (at least 1 hit, may be more)
-> ADS-B data-transmitting stops at ~900 feet (very unusual)
-> Crew sends Mayday (apparently more than one engine/system is affected) and does goaround (aborting approach to RW1)
-> trying to land a not configured airplane in opposite direction and rear section on RW19
-> belly landing moderate stable but not enough room to slide (+ massive obstacle at the end)
possible Conclusion: multiple electrical failures (cascade) after bird strikes (strongest indication: ADS-B stopped far to early)