Konntest du trotzdem mit der Karte bezahlen und am ATM Bargeld abheben?Das kam bei mir schon, als ich zwei Revolut-Überweisungen in PLN gen DiPocket geschickt habe. Blöderweise war ich gerade im Zug nach PL.
Im Playstore gibt es noch Kommentare und Rückantworten von DiPocket aus 2024 zur Ersteinrichtung der App.Die bieten jetzt nur noch die Dienstleistungen für Firmenkunden an. Bestehende Karten können weiter genutzt werden.
Bei bestehenden Accounts kein Problem, aber es geht hier um Neukunden.Konnte gerade problemlos eine physische Karte für den PLN Account bestellen.
Das ist ein Ding. Auf der Webseite wird die App noch trotzdem beworben. Seltsam.
Seit wann gibt es bei Dipocket eigentlich eine Visa Karte?Das ist ein Ding. Auf der Webseite wird die App noch trotzdem beworben. Seltsam.
Di Pocket App - DiPocket
dipocket.org
Die mir bekannten Cobrands geben keine auf PLN lautenden Karten aus.Bei DiPocket gab‘s doch, wenn ich mich richtig erinnere, ein paar „Co-Brands“ (mit eigener App).
Akzeptieren die auch keine Neukunden mehr?
In Angesicht dessen, dass ich in den letzten 12 Monaten kaum mehr als 100 € im Monat umsetze, immer nur lokale Einkäufe am POS habe ich eher den Eindruck, dass DiPocket die Kunden loswerden will. Auch die 7-tägige Frist ist sehr kurz.Dear customer,
We have detected a level of activity on your account that is normally associated with business usage – something that is not allowed within DiPocket App. If we do not hear from you, with evidence to the contrary, your account will be automatically closed on January 31, 2024. You will of course still be able to withdraw any residual funds free of charge for the ensuing 5 years.
In order to proceed, please respond to the following questions:
We will be waiting for your reply until January 31, 2024.
- What is the exact purpose of usage of the DiPocket application?
- Do you conduct any business activities using DiPocket services?
- Please explain the purpose of the incoming payments to your account in detail.
Best regards,
DiPocket Compliance team
Dear Customer,
Thank you for taking the time to respond to our communication. We value your partnership and look forward to continuing to serve you with excellence.
Kind regards,
DiPocket Compliance team
Dear Customer
We are writing to inform you about an important change regarding our services.
After careful consideration and strategic evaluation, we have made the decision to fully switch our focus to our business-to-business (B2B) clients and, as a result, we regret to inform you that we will be closing DiPocket App for individual customers, which means that your Agreement with us will also come to an end after a period of 60 days.
We want to ensure that you have all the necessary information and assistance to manage your account effectively. If you have any outstanding balances remaining, we kindly encourage you to spend your funds before the termination date. You may do so by making card purchases (including cash withdrawals) or by transferring the funds to another account through DiPocket application.
In the event that you encounter any difficulties in withdrawing your funds independently, please do not hesitate to reach out to us at contact@dipocket.org, or simply reply to this email. Our dedicated team will be more than happy to assist you in facilitating the withdrawal process.
Please rest assured that even after the termination of the DiPocket App, you can always reach out to us in the future to redeem any remaining balance you may have left, and we will gladly assist you.
Thank you for your understanding and cooperation during this transition period. If you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact our Customer Service Team, who are here to assist you every step of the way.
Kind regards,
DiPocket Customer Service Team
Welche polnische Karte nutzt du noch?Ich finds schade. An polnische Karten kommt man ja eher schwer ran. Mal schauen ob meine andere polnische Karte DiPocket ersetzen kann.
ConotoxiaWelche polnische Karte nutzt du noch?
@tmmdConotoxia
Vielleicht der Übersicht wegen gleich in einem neuen Conotoxia Thread ?@tmmd
Habe ich mir gerade mal angeschaut und sieht wirklich ganz gut aus.
Conotoxia redet allerdings von Mehrwährungskarte und ähnelt damit auf den ersten Blick (auf den zweiten auch) wohl eher Revolut als DiPocket oder hab' ich da was übersehen?
Wo siehst du den großen Vorteil?
Stell' das Konto doch bitte kurz vor.
Danke.
Die wollten mich nicht haben. Einen Tag nach der erfolgreichen Registrierung konnte ich mich nicht mehr einloggen:Conotoxia
Dear Customer,
Thank you for contacting Conotoxia.com.
I kindly inform you that the profile was blocked as a result of a risk analysis. It cannot be unblocked. You have the right to delete the profile.
In order to delete your account, please send an email to xxxxxxxxxxx
Bei mir zwar auch noch nicht, wird aber wohl bald eintrudeln.Bei mir ist noch keine Kündigung eingegangen.