Also… Lange nicht so eine frustrierte Geschichte gehabt:
Trip.com Rate:
— Base: 160 USD
— Service fee (10%): 16 USD
— FINAL: 176 USD
— non-refundable, payment sofort mit CC
Hilton Rate:
— Base rate: 172.48 USD
— Service fee (10%): 17.25 USD
— Final rate: 189.72 USD
— non-refundable, payment sofort mit CC
1. Decline:
“Regrettably, we are unable to approve this claim as the rate offered on the 3rd party is not lower than Hilton. Trip is offering a rate of $176.00, while, Hilton is offering a rate of $172.48.“
JA, die haben (absichtlich?!) die FINAL Rate von Trip.com mit der BASE Rate von Hilton verglichen. Nochmal geklärt (auch wenn ich die beiden Preisstrukturen in das Feld für Comments in dem Claim-Formular entsprechend dargestellt hatte genauso wie oben) plus Screenshot von beiden Preisaufstellungen.
2. Decline
Als Antwort auf meine obige Aufklärung (kein Wort über deren Fehler):
„The payment policy I found on the 3rd party page was full payment with ‚at the moment you book your reservation‘, this differs from our payment policy we are currently offering which ‚requires a credit card to hold the reservation but won't be charged unless you cancel after the cancellation deadline or no show‘.“
Wieder falsch! Hier beziehen sie sich (absichtlich?!) auf eine andere (refundable) Rate, denn bei der Non-refundable heiß es, wie (denke ich immer): „
This reservation requires a credit card deposit of $189.72 USD which will be charged to your card.“ Also doch identisch mit Trip.com.
Auszug wie oben in meine Antwort einkoppelt plus Screenshot von deren (!) Webseite, wo dies klar steht.
3. Decline
Als Antwort auf meine obige Email (kein Wort zu dem Fehler):
“I appreciate you sending over a screenshot per our Terms and Conditions, approvals will be based on the rate we are able to verify at the time the claim is processed, you can access this information under Approving your claim at PMG Overview & Terms.“
Update:
Auf den 3. Decline oben reagierte ich noch: Bedankte mich für den netten Verweis auf die PMG T&C, die ich ja so schon kenne und beachte (
), nur leider kenne ich eben nicht den Grund des Declines, nachdem ich „bewiesen“ habe, dass die 2 Declines davor ja fehlerhaft waren.
-> Antwort (= 4. Decline):
“Per our Terms and Conditions, approvals will be based on the rate we are able to verify at the time the claim is processed, you can access this information under Approving your claim at PMG Overview & Terms.“