News und Berichte über die LH 747-8

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oemer_cologne

Aktives Mitglied
16.01.2014
137
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Kann man bedenklos den Sitz 5A in der 747-8 reservieren, oder sollte man sich lieber einen anderen Sitzplatz aussuchen?
 

mainz2013

Erfahrenes Mitglied
18.09.2013
3.720
710
Wir sind letzte Woche 5A/5C von FRA nach LAX geflogen. Service begann bei Reihe 4. Keine Toilette im Weg. Die Toilette vor der Reihe 4 ist für die First-Class. Und in LAX waren wir nach den beiden First Paxen die ersten, die die Maschine verlassen hatten. Also bedenkenlos buchbar. Als Einzelreisender würde ich aber einen der beiden Mittelsitze nehmen.
 
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SimonSchmitz

Erfahrenes Mitglied
08.03.2012
507
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Moscow
Zuletzt bearbeitet:

htb

Erfahrenes Mitglied
10.10.2010
1.076
3
Hat doch bei AA auch Jahrzehnte lang geklappt. Wird wohl schon eine Schicht Klarlack draufgewesen sein.

Die Idee bei AA war doch Gewicht zu sparen, indem eben NICHT lackiert wird.

Das Material der Hülle sollte nicht erst aufgrund der Lackierung rostfrei sein. Man stelle sich vor: ein kleiner Kratzer und die Hülle verrostet von innen?

HTB.
 

munich1978

Erfahrenes Mitglied
16.04.2009
2.270
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MUC
ich find es persönlich besser als das ganz in weiß - ist aber Geschmacksache - fänd es geil wenn ich mit ihr am 25.07. nach ORD fliegen dürfte
 

Xexor

Erfahrenes Mitglied
08.09.2009
1.893
2
MUC
Die Idee bei AA war doch Gewicht zu sparen, indem eben NICHT lackiert wird.

Das Material der Hülle sollte nicht erst aufgrund der Lackierung rostfrei sein. Man stelle sich vor: ein kleiner Kratzer und die Hülle verrostet von innen?

HTB.

Mit Klarlack spart man ja Gewicht. Umso dunkler der Lack desto schwerer. Ob AA Klarlack hatte oder nicht kann ich nicht sagen aber Aluminium ohne Schutz korrodiert und das wäre wohl nicht von Vorteil für die Stabilität der Hülle
 

747830

Erfahrenes Mitglied
24.02.2012
958
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Mit Klarlack spart man ja Gewicht. Umso dunkler der Lack desto schwerer. Ob AA Klarlack hatte oder nicht kann ich nicht sagen aber Aluminium ohne Schutz korrodiert und das wäre wohl nicht von Vorteil für die Stabilität der Hülle
Aluminium passiviert.

Painting versus Polishing of Airplane Exterior Surfaces
All exterior airplane paint can be classified either as decorative, which includes an operator's markings, or as protective, which is light gray in color. Protective paint is used in certain areas to prevent corrosion, and it is used on all composites to prevent erosion and moisture ingress. These composite areas include wing fairings, control surfaces, radomes, tail cones, engine nacelles, and large portions of the empennage. For this reason, even polished airplanes use a considerable amount of protective paint.
[SIZE=-1][/SIZE]
[...]


Polished and painted airplanes both need to be washed regularly to preserve their exterior surfaces. However, for the sake of appearance and image, it is not uncommon for polished airplanes to be washed twice as often as fully painted airplanes. Regular washing protects against corrosion by removing contaminants. It also gives maintenance personnel the opportunity to assess the surface condition of an airplane, which permits operators to predict the date and extent of future maintenance required for corrosion and erosion. A mild alkaline detergent and pure warm water should be used. It is particularly important to wash new airplanes, because the protective oxide film that naturally forms and grows on aluminum with age is relatively thin and provides little protection. Both painted and polished surfaces can be adequately protected from corrosion. Fuselage skins are made from Alclad aluminum that consists of a high-strength core alloy bonded to a thin layer of pure aluminum or aluminum alloy. Wing skins are made of bare aluminum and are protected by an impact-resistant paint system. Polished surfaces are protected from corrosion by regular buffing after washing. Painting protects against oxidation, salts, and jet fuel spills. However, unrepaired chips and cracks in paint collect dirt and moisture and so may become corrosion sites. Painted surfaces are also susceptible to filiform corrosion, or worm corrosion, which begins between metallic surfaces and paint and erodes both. It creates hydrogen and lifts up the paint layer as it travels across the surface.
 
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Fischköpfle

Moderatorin
Teammitglied
15.09.2009
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