"Denn sie wissen nicht, was sie tun"
Wie viele hier (alle?) habe auch ich E-Mails von AFT bekommen, dass meine Hotelübernachtungen storniert seien ("we would like to inform you that during the booking procedure some of your details did not pass our standard security check due to Terms & Conditions misuse of the coupon codes").
Tatsächlich - so ehrlich muss ich sein - habe ich (wie ebenfalls viele hier ) gegen die Gutscheinbedingungen verstoßen und mittels Gutscheincode den Übernachtungspreis auf 0 € reduziert.
Ich habe dann mal nett angefragt (Fragen kostet bekanntlich nix), ob man denn nicht gewillt sei, meine Buchung mit einem anderen Vertragspartner wieder herzustellen, da man ja mit Hotelbeds offensichtlich nicht mehr zusammenarbeitet.
Antwort von AFT:
We would like to inform you that this cancellation e-mail that refers to the blue egg coupon came to you due to a systemic error.
We are really sorry for any inconvenience this may caused you.
Kindly note that we will reinstate your reservation even though it has been cancelled and you will receive the voucher of your new reservation, within next week.
Bei dem Voucher handelt es sich um die Bestätigung von GO GLOBAL TRAVEL aus Israel, die direkt als HTML-Datei (!) beigefügt wurde.I would like to inform you that your hotel booking AFT1234567 has been reinstated successfully, at no extra cost for you of course. You will find attached the new hotel voucher, which we kindly suggest you to print and take it with you in order to check-in. Once again, please accept our deepest apologies for the inconvenience caused. Have a pleasant stay!
MR. global2011
MR. Double For Single Use
Wie sieht mit der Tat.-Nr.bei den Saudis aus?Mit der PNR wird die Buchung jedenfalls bei der Airline nicht mehr gefunden, daher denke ich dass die wirklich gecancelt haben.
Wie sieht mit der Tat.-Nr.bei den Saudis aus?
"About these AFT that with for asking, there is something on which we can build in order to cancel.
The figures are correct. "
Hello,
We'd love to hear what you think of our customer service. Your satisfaction is a responsibility that we take seriously and we would like to know if we met your expectations.
We would be grateful if you answered one simple question to help us deliver the best service possible.
Please click on the button below to share your feedback.
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Good, I'm satisfied
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Here's a reminder of what your ticket was about:
Passend dazu:
Und noch mehr Bullshit:
"Dear Mr ...,
In followance to our conversation we would like to inform you that the booked fare did not allow any changes being made, despite the fact that the change had occured from the airline company, and that is why we have proceeded to the cancellation of your flights.
We remain at your disposal
Yours Faithfully,
Airfasttickets Team"
@Kapi1904: Hattest Du der Flugzeitänderung zugestimmt oder die Anfrage ignoriert? Ich überlege immer noch was ich tun soll...
Und noch mehr Bullshit:
"Dear Mr ...,
In followance to our conversation we would like to inform you that the booked fare did not allow any changes being made, despite the fact that the change had occured from the airline company, and that is why we have proceeded to the cancellation of your flights.
"
Wie schon an anderer Stelle (in Bezug auf Etihad Regional/Darwin erwähnt): klares JA!Lohnt es sich an den support von etihad regional zu wenden in meinem Fall? Hat jemand da ausser der allgemeinen e-mail adresse einen Tipp wohin man sich am besten wendet?
Hm,
verstehe ich das richtig, dass AFT die Buchung storniert, weil die Airline etwas geändert hat, aber die Farerules sagen, dass Änderungen nicht erlaubt sind?
Wäre echt geil, wenn die das so zugeben, dann kann man denen so richtig schön die Anwälte auf den Hals hetzen…