Aktuelle News zu Emirates

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E Francesco

Erfahrenes Mitglied
19.10.2021
2.090
3.947
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Emirates stattet weitere Flugzeuge mit neuen Kabinen aus.
Emirates has today unveiled that it will be completely refurbishing another 43 A380s and 28 Boeing 777 aircraft, expanding its retrofit programme to 191 aircraft.

The original plan called for 120 aircraft - 67 A380s and 53 777s to undergo full refurbishment. The Boeing 777 remains the backbone of the Emirates fleet, and the A380 is the airline’s flagship customer favourite, and the expansion of the refurbishment programme ensures Emirates continues to provide customers with an unparalleled travel experience.
Emirates has retrofitted 22 A380 aircraft so far, and in July of this year, the first Boeing 777 will undergo an interior refresh. Each Boeing 777 aircraft will take approximately two weeks to refurbish before entering service. Plans include the refurbishment of the First-Class cabin, all new Business Class seats making a debut on the aircraft in an updated 1-2-1 seating configuration, in addition to 24 of the latest Premium Economy seats, giving customers more premium options to choose from.

Along with the addition of the Premium Economy cabin, the Emirates Boeing 777 will be configured with 332 seats in four classes, featuring eight First Class suites, 40 Business Class seats, and 260 Economy Class seats. To make room for the new Premium Economy cabin, 50 Economy seats will be removed.
https://www.emirates.com/media-cent...nose-to-tail-cabin-refreshes-to-191-aircraft/
 

marcus67

Erfahrenes Mitglied
17.01.2015
2.795
2.616
Und vermutlich verglichen mit Lh in Ueberschallgeschwindgkeit und besser.
Na ja, was die Bestuhlung in C in der 777 angeht, ist selbst die aktuelle C der LH deutlich vorne. Mittelplätze gehen gar nicht.
Das ist auch der Grund, das wir in den letzten Jahren nicht mehr EK geflogen sind. Wir sind meist nach CPT unterwegs und das ist immer 777.
 
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Patapat

Aktives Mitglied
01.10.2017
216
63
Sollten nicht schon fast alle 67 A380 fertig umgerüstet sein? Wenn man sich die Anzahl guckt, ist man wohl noch ein weites Stück davon entfernt.

Und nur 28 statt der 53 777 werden umgerüstet?
 

juliuscaesar

Erfahrenes Mitglied
12.06.2014
17.495
15.039
FRA
 

j2w

Erfahrenes Mitglied
19.04.2015
995
243
Sollten nicht schon fast alle 67 A380 fertig umgerüstet sein? Wenn man sich die Anzahl guckt, ist man wohl noch ein weites Stück davon entfernt.

Und nur 28 statt der 53 777 werden umgerüstet?
Bei den Gesamtzahlen hast Du was falsch verstanden. Es waren mal 105 Umrüstungen geplant, die später auf 120 erhöht wurden und jetzt werden es 191.
 
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j2w

Erfahrenes Mitglied
19.04.2015
995
243
Condor und EK unterzeichnen Code Sharing Abkommen auf der ILA. Ab Oktober gibt es EK Flüge von/nach Berlin. 5. Flughafen in D durch die Hintertür 😉

 

ek046

Erfahrenes Mitglied
29.05.2013
3.271
760
A320Neo (Press-)Kont-Eco und (Press-)Kont-C ohne IFE für 6,5h Outbound und 7h Inbound. Ist da der Besuch beim Orthopäden inkluse?

für EK-Codeshare Fliegende ab Dubai sicher ein noch größerer Kulturschock, als für bereits abgehärtete Outbound Paxe ab BER.

Nicht mal LH fliegt solche Strecken mit SA Gerät (ab FRA/MUC).

Alles über 3-4h wird bei diesen dünnen Brettersitzen zur echten Qual. Bei der Flugdauer ein echtes Produkt für Abgehärtete.

Und QR und TK fliegen ab BER mit großem Gerät und richtiger C.
 

j2w

Erfahrenes Mitglied
19.04.2015
995
243
Bei der Wahl zwischen Nichts und dieser Option scheint das nicht Nichts gewonnen zu haben.
 
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Patapat

Aktives Mitglied
01.10.2017
216
63
Ab 3.9 geht es neu von Dubai nach Madagaskar mit Zwischenstopp auf den Seychellen. EK707/708 wird einfach nur durchgebunden und die lange Standzeit auf den SEZ genutzt.
 

ek046

Erfahrenes Mitglied
29.05.2013
3.271
760
 

E Francesco

Erfahrenes Mitglied
19.10.2021
2.090
3.947
Die Umrüstung der B77W Flotte startet.
Starting from 1st July, the first Emirates Boeing 777 will undergo its nose-to-tail cabin interior facelift with the whole process taking approximately two weeks before the aircraft goes back into service. Plans include the refurbishment of the First Class cabin, the installation of 38 new Business Class seats in an updated 1-2-1 seating configuration, in addition to 24 of the latest Premium Economy seats, along with 256 Economy Class seats.

All Business Class seats on the newly refurbished Boeing 777 focus on personalised privacy and elevated comfort, converting to a comfortable flat bed, with 20.7 inch wide seats, pitched up to 44 inches apart. The staggered seating arrangement ensures aisle access for every seat, with direct entry and exit for customers. The seat is accentuated with a touch screen seat controller for in-flight entertainment and seat operation, a personal 23-inch HD screen, one of the biggest in the skies, linked to the airline’s award-winning ice entertainment system, in addition to a personal mini-bar, a large table, and ample stowage for personal devices, charging outlets and much more. The Boeing 777 Business Class cabin will also include a small bar for customers to quickly grab mid-flight snacks and refreshments.

Geplante Strecken:
The first upgraded Emirates Boeing 777 products will operate on the following services:

· EK 83/84 to and from Geneva from 11 August*

· EK 312/313 to and from Tokyo Haneda from 1 September*

· EK 183/184 to and from Brussels from 11 September*
https://www.emirates.com/media-cent...ons-to-be-served-with-refurbished-boeing-777/