T
The Transportation Security Administration (TSA) is partnering with U.S. Customs and Border Protection (CBP) for the TSA Pre✓™ program. TSA Pre✓™ allows eligible passengers to qualify for expedited screening at participating U.S. airports with participating airlines. We are pleased to announce that TSA has extended TSA Pre✓™ eligibility to additional Global Entry program members and you are receiving this email because you have been identified as a Global Entry member who is eligible for TSA Pre✓™.
If TSA determines a passenger is eligible for expedited screening through TSA Pre✓™, the TSA Pre✓™ logo will print on the boarding pass and passengers may be referred to the TSA Pre✓™ lane where they will undergo expedited screening. This may include no longer removing shoes, light outerwear and belts and allowing laptops to remain in their cases and 3-1-1 compliant liquids/gels bags in their carry-ons.
Global Entry members interested in participating in TSA Pre✓™ must enter their PASS ID into the “Known Traveler” field when booking a flight reservation or saving their PASS ID to their airline’s frequent flyer profile under the field marked “Known Traveler Number” (KTN). The airlines refer to the PASS ID as the “Known Traveler Number”. Members can find their PASS ID online through their Global Online Enrollment System (GOES) account. If passengers are experiencing difficulties applying their PASS ID, more information can be found at tsa.gov, or at the participating airlines website.
When traveling on one of the TSA Pre✓™ participating airlines, CBP Trusted Traveler members should remember to provide the airline with their full name, date of birth and PASS ID/KTN exactly as it appears in their GOES account to ensure they are properly considered for TSA Pre✓™.
It is important to note that a passenger will only receive TSA Pre✓™ access when traveling on a participating airline. To date, the following airlines are participating in TSA Pre✓™:
Alaska Airlines
American Airlines
Delta Air Lines
Hawaiian Airlines
JetBlue Airways
Southwest Airlines
United Airlines
US Airways
Virgin America
TSA Pre✓™ is available at over 100 airports across the United States.
To learn more, visit TSA Pre✓™ | Transportation Security Administration.
Hab gerade versucht meine PASS ID in meinem United Profil zu hinterlegen, bekomme aber immer folgende Nachricht: "Please enter a valid Known Traveler Number/Pass ID."
Hat jemand aehnliche Probleme?
Hatte eine e-mail bekommen das ich durch Global Entry jetzt auch fürs TSApre Programm zugelassen bin.
Die Mail hatte ich zwar nicht bekommen, aber als ich in die Konten von mir und meiner Frau geschaut hatte, war die KTN schon da. Danke für die Info ans Forum!
?? Wo genau war die KTN? Ins Vielfliegerprofil muss ich die eigentlich selber eintragen, die kommen da nicht automatisch hin.
Diese Nummer habe ich seit ich bei GOES registriert bin völlig unabhängig von TSA-Pre?Die Mail hatte ich zwar nicht bekommen, aber als ich in die Konten von mir und meiner Frau geschaut hatte, war die KTN schon da. Danke für die Info ans Forum!
Diese Nummer habe ich seit ich bei GOES registriert bin völlig unabhängig von TSA-Pre?
Eligibility for tsa:
Trusted Traveler program members must provide their membership number (PASS ID) in the "Known Traveler Number" field when booking reservations or enter it into their frequent flyer profile with the airline. The Trusted Traveler membership number enables TSA's Secure Flight System to verify that the traveler is a legitimate CBP Trusted Traveler and therefore eligible to participate in tsa.
Find your Trusted Traveler membership number by logging into your Global Online Enrollment System (GOES) account. The membership number is listed toward the bottom of the page. The membership number is also on the back of Trusted Traveler cards in the top-left corner.
Ich denke schon, oder?
Anhang anzeigen 48884
Die roten Markierungen kennzeichnen die PASSID aka Known Traveller Number. Ist bei mir seit dem Approval in 2012 vorhanden.
Nein, funktioniert für alle am GE Programm teilnehmenden Ländern: NL, D, CA und SüdkoreaJa, genau.
Laut "GOES-Anleitung" soll die Nummer ja die "Eintrittskarte" für TSA-Pre sein. Wie gesagt, eigentlich nur für U.S.-Amerikaner, aber in meinen Buchungen habe ich sie trotzdem einfach mal eingetragen.
GE war dein gruendlicher background check, der dich auch fuer TSA-Pre qualifizieren kann aber nicht muss. TSA-Pre ist jedes Mal ein Einzelfall-Entscheidung mit einigen oeffentlichen Ausschlusskriterien (e.g. intl. Anschlussflug) und dem "random"-Faktor (vgl. Metalldetektor), um ein zusaetzliches Sicherheitselement zu haben.Mir ist der Zusammenhang zwischen GE und TSA-Pre immer noch nicht klar. [...] Nach Global Entry hat in dem Zusammenhang noch nie jemand gefragt, immer nur nach amerikanischen Dokumenten.
GE war dein gruendlicher background check, der dich auch fuer TSA-Pre qualifizieren kann aber nicht muss. TSA-Pre ist jedes Mal ein Einzelfall-Entscheidung mit einigen oeffentlichen Ausschlusskriterien (e.g. intl. Anschlussflug) und dem "random"-Faktor (vgl. Metalldetektor), um ein zusaetzliches Sicherheitselement zu haben.
Wenn nicht persoenlich, wie sieht dein intl. Flugverhalten abgesehen von USA aus?
Du hinterlässt den nicht, der wird im Computer abgeglichen. Wenn die Übereinstimmung ausreichend ist müssen keine weiteren Finger herhalten. Primärabgleich erfolgt allerdings üblicherweise mit 4 Fingern (meistens von der rechten Hand) und nicht mit dem Daumen.im Gegensatz zu meiner Frau muss ich meistens nur einen Daumenabdruck hinterlassen - laut Aussage von einem Beamten gibt das der Computer vor.